Deset chyb v seriálu Černobyl

Seriál Černobyl je natočený podle skutečné události. Přesto je v něm od skutečné události hned několik podstatných rozdílů.

Komentáře

  1. Brumla

    BrumlaPřed 20 hodinami

    nedávno jsem četl knihu: Černobyl historie jaderné katastrofy od Sergeje Plokhy, výborná věc

  2. Matej Benko

    Matej BenkoPřed 4 dny

    v seriali bolo vela vela bludov...

  3. Mlf Conv

    Mlf ConvPřed 5 dny

    10:44 janova raketa blue origin

  4. Lup Deft

    Lup DeftPřed 7 dny

    Ja bývam 10 km od Jaslovských Bohuníc . Som z Drahoviec

  5. Camay Manstrale

    Camay ManstralePřed 8 dny

    U prvního rozdílu, se Djatlov nedívá v seriálu na střechu ale na zem. Přesně na tu zem po které přijeli auta hasičů a z které v seriálu jeden z hasičů vzal úlomek grafitu do ruky. Je to záběr na úlomky co leží na zemi pod budovou, co leží kolem vybuchlého bloku. Další rozdíl: Z Djatlova udělali zlouna pouze v prvních dílech. Ale v posledním díle právě Legasov Djatlova částečně zbavil viny právě tím že vysvětluje chyby v technologii vybudovaných reaktorů po celé Evropě.

  6. brano brano

    brano branoPřed 9 dny

    Mna by strasne potesili

  7. Sportovní hala Česká Kamenice

    Sportovní hala Česká KamenicePřed 12 dny

    Však to není dokument, a ani těm se nemůže úplně věřit. Ale je to moc pěkné videjko, kdo ví, souhlasí.. Děkuji.

  8. janovlk

    janovlkPřed 13 dny

    Reaktor RBMK není tak chybné konstrukce. Musíme vzít v úvahu, že byl určen k výrobě plutonia a efektivní výroba elektrické energie byl další úkol k tomu. Rusové samozřejmě první úkol rektorů tohoto typu tajili, ale dnes je to už snad dostatečně známo. Ostatně i v oficiálně publikovaných dokumentech z roku 1986 je malá nápověda, když je zmíněna odstávka reaktoru k výměně paliva a o kousek dále zmíněno zařízení na výměnu palivových tyčí za chodu pod tlakem. Vzhledem k výrobě plutonia musel být rozsah jeho parametrů velice široký. Za přítomnosti aktivovaného paliva musel být schopen spustit a udržet štěpnou reakci za velikých rozdílů produkce rychlých neutronů. Proto jeho neobvyklá konstrukce s tlakovými kanály a grafitovým moderátorem a vysoký počet palivových tyčí. Proto se také mohly vyskytovat provozní stavy, kdy měl reaktor kladnou reaktivitu. Tyto kombinace parametrů byly v dokumentaci zakázány. A je pravda, že obsluha černobylské JE nevěděla o podobných incidentech na jiných elektrárnách, které však naštěstí skončily včasným napravením provozních parametrů či rychlou (havarijní) odstávkou.

  9. Frederika Šurániová

    Frederika ŠurániováPřed 15 dny

    Prosím Vás cez akú cestovnú kanceláriu ste boli v Chernobyle? Viem že sú kadejaké ale ani jedna nerobí výlet do Elektrárne preto ma to zaujíma. Ďakujem.

  10. Matbie1

    Matbie1Před 16 dny

    13:50 A ja bývam v Piešťanoch a NIČ O TOM NEVIEM!!!

  11. Matbie1

    Matbie1Před 10 dny

    @Frantisek Dobrota to nikde nieje ani na internete

  12. Frantisek Dobrota

    Frantisek DobrotaPřed 10 dny

    Ja ti verim pokud nemas doma Elektriku ani radio noviny ne čteš tak proc ne

  13. Paul Misek

    Paul MisekPřed 17 dny

    Thank you comarade -from Amerca

  14. Paul Misek

    Paul MisekPřed 17 dny

    VVAR 400 had miner meltdown...….

  15. Tibir Cifra

    Tibir CifraPřed 19 dny

    ja som videl ten dokument o jaslovskych bohuniciach :-)

  16. zbynek riha

    zbynek rihaPřed 19 dny

    jo jasne dva stejni operatori, jiny ucho, jinej nos, jiny oboci, ale jinak je to ten samej ...

  17. Eva Procházková

    Eva ProcházkováPřed 15 dny

    Taky jsem říkala že jsou oba jiní

  18. zbynek riha

    zbynek rihaPřed 19 dny

    No datlov nesel se podivat na reaktor, datlov v te scene sel spojovaci chodbou do nejaky vedlejsi budovy a koukal se ne na strechu ale travnik vedle reaktorove haly, kde se valel grafit

  19. badatele.net

    badatele.netPřed 18 dny

    Pardon, ale "nějaká vedlejší budova" tam není, ani spojovací koridor do ní v oné výši. A v záběru ze seriálu nebyl trávník :)

  20. Radek Strnad

    Radek StrnadPřed 19 dny

    Tak tohle nebudu ani dokoukavat... Akorát z těch lží co propagujes dostávám nervy! Chlape nebuď tak naockovanej propagandou bolševické vlády ;)

  21. badatele.net

    badatele.netPřed 19 dny

    Tak sem s argumenty na stůl. Anebo se tím svým vztekem užer. Zasloužíš si to.

  22. Ladislav Beke

    Ladislav BekePřed 20 dny

    Kecy

  23. Pavol Pudis

    Pavol PudisPřed 20 dny

    V jaslovskych bohuniciach islo o cosi uplne ine ...neprehanajte a neporovnavajte s cernobylom ..toto tu mi pride ako cista fantasmagoria asi ako ked sa hraju zanieteny amateri na profesionalov a pritom vidia iba to co nam skutocni profesonali odhalia... ciste konspiracne teorie ..nic viac nic menej. Ovela vacsia katastrofa bola pred par rokmi fukusima a to tam mali pani z japonska uplne iny technologicky level zabezpecenia... Ale to je dnes uz raz tak , ked sa namiesto poctivej a cestnej prace takmer kazdy venuje natacaniu videi a amaterskej publicistike a zurnalistike

  24. Branislav Meško

    Branislav MeškoPřed 21 dnem

    To prve je spominane vela krat.. ale podla mna to chyba nieje. Nikto netvrdi, ze sa pozera na strechu bloku 4. Na co aj? Explozia vymrstila trosky vsade okolo takze pohlad z hocijakeho okna na bloku 4 by ukazal aspon nejaky dymiaci bordel na kazdej streche/zemi v okoli.

  25. Frantisek Bukovsky

    Frantisek BukovskyPřed 22 dny

    Ci pana roztrha pol budovy zo zelezabetonu a oni nepoculi vybuch a ty co ano tak bol mali.Ty vole dajte si dokopy 1a1 nie je 5.Logika nepusti

  26. Frantisek Bukovsky

    Frantisek BukovskyPřed 22 dny

    @badatele.net a bol som aj na vodnej elektrarny pri turbinach a vypustani turbin tiez.Na vodnej priehrade.A udajne turbiny vypli a vybuch bol az potom aspon sa mi zad ci??.Ale diky za teoriu

  27. Frantisek Bukovsky

    Frantisek BukovskyPřed 22 dny

    @badatele.net ach jaj no kdo kde bol atd.No pri turbinach som bol a urcite vybuch co vyhodi poklop tazky niekolko ton a roztrha budovu az tak.Tak urcite taky vybuch ma viac decibelov tatis aj pri demolacii budovi som bol.

  28. badatele.net

    badatele.netPřed 22 dny

    A byl jste někdy v jaderné elektrárně v provozu? Slyšel jste někdy turbínu v provozu? Nebo oběhová čerpadla? A teď si představte, že mezi jednotlivými bloky jsou stovky metrů. Ale samozřejmě respektuji, že vaše logika může být lepší a že byste to očitým svědkům vysvětlil lépe.

  29. TooSexyForCS

    TooSexyForCSPřed 24 dny

    K jadernému výbuchu nemohlo v reaktoru dojít - palivo není dostatečně obohaceno (zbraňový uran se obohacuje na 90%, palivový na 5% , viz. www.world-nuclear.org/getmedia/3d71ded5-7e0e-434b-82a9-05c801c70ef5/uranium-enrichment-uses.png.aspx . Není fyzikálně možné aby došlo k jaderné explozi, může nastat jen core meltdown.

  30. TooSexyForCS

    TooSexyForCSPřed 23 dny

    @badatele.net Tak zda je možnost, že by tam došlo k nukleární explozi je na základě našeho současného poznání titěrná. Šlo by to prověřit simulacemi, nebo fyzickým experimentem, což nikdo neudělá (pochopitelně..snad...proboha...) Ještě bych Vás odkázal na jeden jaderný incident, v ČR prakticky neznámý, a to nehodu v elektrárně Three Miles Island, kde došlo k technické závadě a následně incidentu LOC (lost of coolant) vedoucí k roztavení jádra reaktoru. Ničivějším následkům zabránily tři věci - operátoři nakonec a ještě relativně včas obnovili funkci nouzového chladícího systému, zadruhé roztavené magma (corium) se neprotavilo přes ocelovou kapsly reaktoru, a za třetí tam pravděpodobně došlo k výbuchu nahromaděného vodíku, ale k tomu nedošlo v reaktoru, ale v budově, nicméně tato to přečkala bez obtíží - US mělo reaktory postavené v budovách ze zesíleného železobetonu a tak si na budově jen "odfoukly" přetlakové ventily. Únik radiace do okolí byl minimální, újma na zdraví žádná. Škoda se omezila na "pouhé" 2mld dolarů za zničený reaktor (navíc v tu dobu sotva pár měsíců v provozu!) a následně stamiliony za likvidaci. Reaktor dodnes není úplně zlikvidován a předchozí práce na likvidaci škody trvají desítky let. "vybrat" z jádra reaktoru roztavenou a opět ztuhlou hmotu jádra propleteného s roztavenými palivovými tyčemi bylo jako pokusit se dostat z domýchávače na beton ztuhlý beton skrz otvor o průměru 15 cm pomocí vrtačky a lopatky na tyči. Bude to trvat dlouho.... každopádně pokračujte ve vaší práci, je osvěžující vidět v českém prostředí i něco odbornějšího než hádání se se strážníky o parkování.

  31. badatele.net

    badatele.netPřed 23 dny

    Ano', mýááte pravdu, píšu v rychlosti a použil jsem špatný termín, ano, izotopy. Jinak, nepolemizuji, protože opravdu nejsem odborník, jen jsem považoval za důležité zmínit, že odborníci se dosud neshodli a asi už nikdy neshodnou, co přesně se stalo a že mezi názory se objevil i tento :)

  32. TooSexyForCS

    TooSexyForCSPřed 23 dny

    @badatele.net Předem prosím říkám: Nesnažím se Vás nějak shazovat (s písemného projevu se to občas blbě vyčte) jen vedeme odbornou debatu. Uvádím následující: 1) Pod pojmem "prvky Xenonu" jste asi myslel "izotopy" Xenonu. Xenon je prvek, jen jeden, ale má devět různých izotopů. 2) Xenon se skutečně používá k detekci podzemních jaderných testů, nicméně, různé typy Xenonu vznikají štěpnou jadernou reakcí. Reakce v reaktoru je štěpná, ale je řízená moderátory (podle technologie reaktoru od těžké vody, boronové tyče až vzduch - to u reaktorů s negativním koeficientem dutin). Jaderná exploze je také štěpná, (nekontrolovaná). Při obojím vznikají různé prvky a izotopy těchto prvků. (Video o pruduktech štěpení csgos.info/video/rtCqn6h_nXyZnIU.html) Video o Xenonu (csgos.info/video/tbyDq4FhYomMzXE.html) 3) Pokud by tam došlo k jaderné explozy - sám ve videu uvádíte, že si techniky na reaktoru 1 a 2 ničeho nevšimli. Nejmenší jaderné zbraně mají sílu kolem 2kilotun (Davy Crocket nebo ruské jaderné "kufříky") A to váží max desítky kilogramů. V reaktoru RBMK je témeř 20 tun štěpného materiálu. I kdyby to nezreagovalo všechno, byl by to opravdu pořádný "bang". Pod článkem je též uvedena oprava k síle exploze, která byla v článku uvedena špatně (10 kilotun) místo správných 0,01 kilotun čili 1 tuna TNT.

  33. badatele.net

    badatele.netPřed 23 dny

    Pouze cituju odborníky. Při výzkumu vzorků prý našli prvky, které jinak než reakcí nemohly vzniknout. Našli i dost exotické prvky xenonu. Je to jen jejich dohad, vědeckou veřejností nepřijatý, nicméně ta nejčastěji přijímaná teorie také není přijímaná bezvýhradně a ten xenon také nevysvětluje. A protože nejsem odborník, nedopustil jsem se hodnocení, ale jen jsem to zmínil. O něco víc k tomu zde: www.idnes.cz/technet/technika/jaderny-vybuch-havarie-cernobyl.A160520_152612_digitv_mla

  34. TooSexyForCS

    TooSexyForCSPřed 24 dny

    science.fusion4freedom.com/why-a-nuclear-reactor-cannot-explode-like-an-atom-bomb/

  35. 23janoo

    23janooPřed 26 dny

    To už je riadna sila ! Stane sa jadrová havária, žiarenie ako sviňa a ďaľšie 3 rektori fungujú ešte ďaľších 14 rokov akoby sa ani nič nestalo. 🤦🏼‍♂️

  36. jozko mrkvicka

    jozko mrkvickaPřed 21 dnem

    myslim ze bolo vyhodne pre elektraren ze tam mali energiu-mohli s nou pracovat ked to cele miesto roky zabezpecovali

  37. Frantisek Albert

    Frantisek AlbertPřed 26 dny

    Bolo niečo podobne zdramatizované aj to, keď američanom prdol Three Mile Island? Tam síce sa o atomovom výbuchu nehovorí, ale keď sa po stabilizácii reaktora šli na neho pozrieť, všetci srali do gatí, že ako boli tomu blízko.

  38. Frantisek Albert

    Frantisek AlbertPřed 25 dny

    BTW, vaše videjko si veľmi cením. Od čias, keď Putin vystriedal Jelcina a vyhlásil, že on nebude robiť politiku za cisternu vodky, som počul na adresu Rusov fantastické blbosti. Je dobré to občas osekať.

  39. Frantisek Albert

    Frantisek AlbertPřed 25 dny

    @badatele.net S podívaním na reaktor určite bude výmysel. Načo by sa naňho pozerali na nejaký rozmlátený reaktor. Ale možno aj vy naďabíte na hoax, ako sa pozreli do reaktora a keď videli, ako sú doničené tyče, tak si znečistili prádlo.

  40. badatele.net

    badatele.netPřed 26 dny

    Byl natočen film se stejnou zápletkou, který měl v té době těsně po premiéře. To "podívání se" na reaktor máte odkud? :) ...to bude výmysl.

  41. agrippa19

    agrippa19Před 26 dny

    Autor tohoto bludu by sa mal radšej venovat¨kokotinám o duchoch.

  42. agrippa19

    agrippa19Před 26 dny

    @badatele.net nie som tvoja cielövá skupina.Odo mna ¨nedostaneš ani korunu.

  43. badatele.net

    badatele.netPřed 26 dny

    Hezky se to flusne, co? A nějaký fakt by třeba nebyl? Asi ne, co?

  44. miki finfon

    miki finfonPřed 26 dny

    Skvelé video. D

  45. Stanislav Klenko

    Stanislav KlenkoPřed 27 dny

    Autor videa síce konštatoval, že nie je jadrový fyzik, ale na pochopenie principiálneho rozdielu medzi jadrovým a termálnym výbuchom stačí stredoškolská fyzika. Považujem za veľmi neseriózne tvrdenie že "odborníci sa dodnes nezhodli čo sa stalo". Odborníci v tom majú jasno. Išlo o termálny výbuch, pretože jadrová elektráreň zo svojej podstaty nemôže vybuchnúť ako jadrová bomba. Fyzikálne je to vylúčené

  46. Stanislav Klenko

    Stanislav KlenkoPřed 24 dny

    @max plank nie, jadrové explózie tam nastať nemohli ani "malé" ani "lokálne". Je na to hneď niekoľko dôvodov. Vytvoriť jadrovú explóziu je náročné rozbehnúť aj cielene, nie to ešte náhodou. Jadrové bomby nie su kus uránu s rozbuškou. Na to aby explózia prebehla potrebujeme presnú geometriu rozloženia paliva. Navyše pre reakciu je potrebná určitá kritická úroveň obohatenia. Reaktory RBMK, sú práve konštruované na použitie nizkoobohateného, resp. prírodného uránu (s minimom U235). Na porovnanie, bomba ma palivo obohatené nad 90%, elektrarne ako Mochovce 3,6 až 4,6% pri vyhorievajúcich absorbátoroch. Zvyšný urán teda U238 sú vám pre reakciu zbytočné, pretože po náraze neutrónu sa jadro neštiepi s produkciou neutrónov. (Sovieti tie raktory stavali najmä preto, že U238 vyhorieva tak, že sa mení na U239, to sa betamínus rozpadom mení na neptúnium a to sa betamínus rozpadom mení na plutónium, ktoré extrahovali z paliva do bômb). Takže je jedno, že v bombe je len niekoľko 10kg paliva oproti desiatkam ton v reaktore. V neposlednom rade, pri nizkoobohatenom palive je potrebné veľké množstvo pomalých neutrónov. Z reakcie ale vznikajú rýchle. Ak ich moderátor nespomalí, tak účinný prierez je tak malý, že rakcia zastane. Takže pri rozmetaní štruktúry reaktoru nie je moderátorom dosiahnutá potrebná úroveň pomalých neutrónov

  47. max plank

    max plankPřed 25 dny

    @Stanislav Klenko ano mate pravdu, v bombe to prebehne relativne rychlo, ale aj tam sa spotrebuje len male percento z celkoveho paliva, tak v hirosime to bolo menej ako 2% z celkoveho jadroveho materialu. kazdopadne v cernobyle boli tony uranu a dalsich stiepnych materialov, boli roztavene a mohlo tak nastat niekolko malych explozii az sa ten material rozmetal po okoli.

  48. Stanislav Klenko

    Stanislav KlenkoPřed 25 dny

    @max plank ani náhodou sa ten jadrový výbuch nedá urobiť v jadrovej elektrárni. To co tam prebieha je niekoľko rádov pomalšie ako to čo prebieha v jadrovej bombe. Kým reakcia v reaktore exponenciálne narastie do potrebného rozmeru, dôjde k rozmetaniu reaktora a vyvrhnutiu paliva

  49. max plank

    max plankPřed 25 dny

    to nie je pravda, kludne mohlo ist aj o jadrovy vybuch avsak len spinavy a velmi slaby ekvivalent zlomky ton tnt. jadrove palivo sice bolo malo obohatene (jardrova bomba cez 90%), par jednotiek percent, ale bolo ho vela a roztavene.

  50. keugene keugene

    keugene keugenePřed 29 dny

    Mluvil jsem s obyvateli Kijeva. Hodne lidi rekli o hluk motoru kolem 3 po pulnoci...jeli to cerni "Volgi"(klsicke urednicke auta v SSSR)...smer - jih...kolony...frceli o sto sest s rodinami...pric a cim dal...v tu samu noc... V serialu o tom ani slovo. O hornicich. Chodivaly poslici po pulnoci(kolem 2-3 hod...ve stylu NKVD 1930), kdy lidi rozespali a nechapavi...strkaly do ruk predvolani ze maji stavit se na 6 rano v prislusnem stredisku vojenskeho komisariatu s vecmi(odev,holitko apod). Lidi podepisovaly ( ne podepsat?-to NE!)a na rano uz jeli busami a vlakami ... smer - Kijev,Pripjat. To braly vsech,kdo delal v podzemi(metrostavy,kolektory...apod)....prakticky VSICHNI za 5 let odesli z zivota...s diagnozou - CHRIPKA....NACHLAZENI.... To serial ne zobrazil. Vybuch...byla exploze...System chlazeni reaktoru byl na vode...PROTO to vse bylo postaveno v hodne obvodnenych mistach(reka Pripjat tam nese vodu do blizkeho Dnepra)... Podle nekterych mel reaktor OTOCIT SE a zalit se vodou v nouzove situaci. Vjda chladici chybela...ta co byla prehrala se do strasnych hodnot...a vybouchlo to... Hornici prokopaly skoro pulku toho minitonelu,ktery mel dostat se pod zasekly mechanizm otoceni reaktoru,s naslednou opravou a otacenim(prevracenim)reaktoru tak,ze by betonova deska(zaklad reaktoru)ocitla NAD nim a zaklopila vse...zemni voda ne dala ukoncit tonel,na nejaky jiny postup cas ne byl ani ne byl zadny jedinec,ktery by to resil a provedl realne ... Vsechni "jedincy" zdrhli v prvni noc,v prvni hodiny PO... Lidi delali jen necelu hodinu v podzemi...mely za to 10x plat a + k tomu piti(alkoholu) a jidla neomezene...uz skoro nikdo davno ne zije... ...i chodily skutecne podivat se na velkolepe zareni nad reaktorem lidi ... hodne lidi ... i chytaly rentgeny nemerenymi davkami...a to ne jednu noc... O tom v serialu neni...O tom autori asi nevedely....nebo nechtely az tak dopodrobna...

  51. Antonin Venzl

    Antonin VenzlPřed měsícem

    Jen deset?

  52. nojbik

    nojbikPřed měsícem

    A ten radioaktivní popílek který je na scéně s mostem vám divný nepřipadá?

  53. karel veliky

    karel velikyPřed měsícem

    Stále omílaný nesmysl je ten o jaderném výbuchu. Pro jaderný výbuch je potřeba Uran či plutonium obohacený NEJMÉNĚ na 89%. V jaderných elektrárnách se vyskytuje palivo obohacené na 4%-6% !!! Obecně se pak jedná o nesmírně složitý a specifický proces, který v jakémkoliv štěpném reaktoru nemůže nastat ani nepravděpodobnou náhodou.. Tam nastává při ztrátě kontroly tzv tavení vlivem štěpné reakce, kdy teplo není odebíráno nějakou formou chlazení a teplota může dosáhnout několika tisíc stupňů. A to se stalo i v Černobylu, Thre Mile Islandu či Fukušimě. A i při tomto "palivovém" štěpení vznikají logicky radioaktivní izotopy, jelikož se těžký prvek rozpadne právě na ony dva izotopy. Toto štěpení probíhá i v klidovém stavu v uskladněném palivu(pozvolně a ne s takovou teplotou). Proto známe pojem poločas rozpadu.

  54. Jan Seidl

    Jan SeidlPřed měsícem

    blbost

  55. PepKal

    PepKalPřed měsícem

    Blbost je to ze ani nevis o nasi minulosti jestli nevis tak tohle je i nase minulost protoze komunismus byl i u nas a jestli te to zajima tak az do roku 1989. Nevim co presne je na tomhle podle tebe blbost je to pekny film a nadherne spracovany.

  56. Ray McKenzie

    Ray McKenziePřed měsícem

    Taky sem nektery zmineny chyby objevil ale neco opet pro me byla novinka. Opet musim moc podekovat za uzasnou praci...

  57. rose191991

    rose191991Před měsícem

    o chernobyl som sa vzdy zaujimala lebo mamina bola vtedy tehotna a potratila na zaklade radiacie a aj vela inych zien vtedy... mna zamrazila info o tych autobusoch 😳 a tiez ma prekvapilo ze ta bieloruska vedkyna bola vymyslena, co bola v seriali...

  58. Stanislav Klenko

    Stanislav KlenkoPřed 27 dny

    @rose191991 ja nespochybňujem, že sa to stalo vašej mamke a ani ostatným ženám. Ja vám vravím, že je vylúčená súvislosť medzi potratmi na Slovensku a Černobyľom. Ak vám nestačí to, že ekvivalent dávky sa v maxime pohyboval na 1/10 bežnej ročnej dávky, ktorú absorbujete z prostredia, tak vám uvediem ešte na ilustráciu nasledovné. Celkovo bolo na Zemi vykonaných viac ako 2000 jadrovych skúšok / vybuchov. Tie najväčšie bomby boli samé tak silné, akoby ste naraz zhodili 3000 (slovom tri tisíc) Hirošimských bômb naraz. Keďže pred prijatím dohody o zákaze pozemnych testov v 60 tych rokoch sa snažili krajiny stihnúť čo najviac, úroveň radiácie u nás násobne prekračovala úroveň po Černobyle. To by znamenalo, že počas 60 tych rokov by sa deti snáď ani nenarodili

  59. rose191991

    rose191991Před 27 dny

    Stanislav Klenko ona porodila predcasne...a doktor tak skonstatoval ze : viete ovzdusie zapracilo tento stav nie ste sama...a maleho ani vidiet nemohla...este aj povedali, ze lepaie ked zomrie este by mohol byt chory... naozaj vtedy vela zien potratilo resp. porodilo predcasne

  60. rose191991

    rose191991Před 27 dny

    Stanislav Klenko ano viem...najma lietanie kedze sama lietam 11+ hodinove lety...

  61. Stanislav Klenko

    Stanislav KlenkoPřed 27 dny

    @rose191991 ešteže o tom vedeli, inak by museli potratiť z iného dôvodu. Len tak na ozrejmenie. Znie to prekvapujúco, ale zdrojom radiácie je aj samotný človek. Spánok vedľa inej osoby nám pridá dávku 0,05 mikrosieverta (µSv). Konzumácia jedného banánu znamená pridanú dávku 0,1 µSv. Príkon dávkového ekvivalentu gama žiarenia sa na území Slovenska dlhodobo pohybuje na úrovni 0,08 až 0,12 µSv za hodinu. Pri prechode mrakov z Černobyľa sa táto hodnota krátkodobo zvýšila na 0,1 až 0,7 výnimočne na 1,2 µSv za hodinu. Ale pri cestovaní lietadlom dostaneme z kozmického žiarenia dávku 4,5 µSv/h, teda niekoľkonásobne viac. Celkové prírodné pozadie u nás má hodnotu 2,4 milisieverta (mSv) za rok.

  62. rose191991

    rose191991Před 27 dny

    Stanislav Klenko ale ano taktiez vela zien s ktorymi rodila vtedy potratili preto

  63. Petr Kučera

    Petr KučeraPřed měsícem

    Ať je to jak chce, mrazí z toho v zádech. A hudba ze seriálu je super.

  64. Danny 2400

    Danny 2400Před měsícem

    Moc pěkné video a ty knihy vypadají zajímavě :-)

  65. romankozdon1

    romankozdon1Před měsícem

    můj praděda zemřel na radiaci z té elektrárny v ČR

  66. Stanislav Klenko

    Stanislav KlenkoPřed 27 dny

    A poslali mu ju v balíku, alebo ako sa k nemu dostala? Lebo aj na juhu Slovenska, kde bola najväčšia radiácia v rámci ČSSR bola obtiažne merateľná. Bežné dozimetre ju neevidovali vôbec.

  67. Voresprut ._.

    Voresprut ._.Před měsícem

    To je mi líto :(

  68. igrahk

    igrahkPřed měsícem

    csgos.info/video/zbppfWh2dWKSu4U.html Černobyl - seriál a realita, Dana Drábová

  69. Na.Guru

    Na.GuruPřed měsícem

    Pro mě největší chyba byly záběry z března, přičemž v okolí byly olistěné stromy a krátké stíny. To samé na konci dubna i když tam už to nebylo tak do očí bijící.

  70. somebody

    somebodyPřed měsícem

    9:50 - stačí pár minút so zváračkou a bez ochrany a cítim svrbenie kože hneď, sčervenanie pokožky takisto...

  71. Radim Radim

    Radim RadimPřed měsícem

    Ten hlap z té fotky měl kulatější hlavu... co jsi tim chtěl říct? Že ten původní zemřel a nahradili ho jiným? Já jsem četl že to bylo nafingovaným výbuchem a rusové dokonce točí i svojí verzi kde to bude.... Víš o tom něčem?

  72. Radim Radim

    Radim RadimPřed měsícem

    @rose191991 mám za to že chcou točit to že to bylo sabotované a někdo tam nastražil výbušninu

  73. rose191991

    rose191991Před měsícem

    Radim Radim rusi chcu tocit verziu ze to bol atomovy bombovy utok...

  74. Pavelcz

    PavelczPřed měsícem

    No a co že jsou tam chyby ale je to aspoň zativnej film nejdřív si rozmysli co budeš natáčet a komentovat ke všemu všichni vy že to je jinak.

  75. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    No a co že si to točím :) Evidentně to hodně lidí zajímá a ostatní nezajímají mě :)

  76. M4tt

    M4ttPřed měsícem

    ty vole tak nakonec to bylo vsechno super ne podle tech kecu ve videu? ten vybuch nebyl tak obrovskej a rybari si temer nevsimli, ze nekolik stovek tun zelezobetonu vylitlo do vzduchu; Datlov byl nakonec milacek;

  77. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    No jasněže ty to víš líp než svědci, kteří u toho byli :)

  78. Marek Jablonický

    Marek JablonickýPřed měsícem

    Keďže priamo v Jaslovských Bohuniciach som sa narodil a vyrastal som v tejto krásnej obci, som veľmi zvedavý aké budú Vaše zistenia. Mimochodom stále tu žijem a myslím si, že my ako občania ani nevieme že na kopci máme jadrovú elektráreň :-)

  79. Lucien Lachance

    Lucien LachancePřed měsícem

    Rozhodně Djatlov profesionál.. :D :D Zaučený ze Sibiře, kde byla úroveň zacházení s elektrárnami až hamba.

  80. kkarx

    kkarxPřed měsícem

    Největší kravina je, když Sčerbinskij říká Legasovovi, že ho vyhodí z vrtulníku.

  81. Peter P

    Peter PPřed měsícem

    @badatele.net . To sa už nikto asi ani nedozvie.

  82. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    Možná. Ale nemohu to zařadit, protože nelze ani odhadnout jak to bylo.

  83. Martin M

    Martin MPřed měsícem

    Hej, riadna kravina. Len neviem ci najvacsia, kandidatov by bolo viac.

  84. Vladimir Wagner

    Vladimir WagnerPřed měsícem

    Jak už psali jiní v komentářích, také si myslím, že v si v seriálu Djatlov neprohlíží úlomek grafitu v blízkosti reaktoru, ale venku. Tedy v místech, kam byly vyvrženy a kde se s nimi setkali i hasiči. A to se opravdu nejspíš mohlo a asi i stalo v realitě. Jinak je tento přehled pěkně podaný. Další podrobnější srovnání reality a seriálu i popisu současného stavu v Černobylu je zde: www.osel.cz/10664-cernobyl-film-realita-a-soucasnost.html

  85. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    Děkuju za pochvalu. Od Vás si jí vážím o to víc. (Já jsem ten šťoura, co se vyptával na Jaslovské Bohunice). Chtěl jsem říct, že ten záběr zespodu, který tam je, je jakoby z posledního či předposledního patra výrobního bloku. A tam by se opravdu dostával těžko.

  86. RZYN_Games CZ

    RZYN_Games CZPřed měsícem

    Vypadas jak ořech😂😂😂😂😂😂

  87. Jan Fassmann

    Jan FassmannPřed měsícem

    Pan redaktor nejprve potřebuje vydělat na svých knihách(asi seznam málo platí proto daní v ráji), pak řekne, že se mu seriál líbil ale zkrátka kritika musí být, uznávám, že tam chyby jsou ale ruským statiskám mrtvých po havárii nevěřím, rusákům nevěřím nic, a co má společného vypnutí reaktoru 3, toho operátora který je při spuštění?

  88. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    Já rozhodně potřebuju vydělat a vlastně mě to ani nezajímá. :) A ti dva mi prostě přijdou jako jeden a ten samý.

  89. vladimír hricák

    vladimír hricákPřed měsícem

    Nejsem fyzik, ale atomový výbuch mi v tom nesedí. Pokud vím, tak do palivových tyčí se používá uran obohacený na, tuším, tři procenta. Do jaderných náloží musí mít přes devadesát procent.

  90. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    No, to mně taky, jenže ony se prý ve spadu našly izotopy, které by tam při klasickém vyvržení jádra ven neměly jak vzniknout. Je to divné, ale nejsem natolik odborně zdatný, abych rozsoudil vědce, kteří se dodnes nedohodli :)

  91. Lukas Mc.

    Lukas Mc.Před měsícem

    Zajímavé video, ale úplnou pravdu se asi nikdy nedozvíme a to asi i kvůli tehdejšímu režimu, který měl vždy svoji pravdu a tu skutečnou měl jen pro sebe, zajímavý případ polopravd, konspirací...je i kolem smrti A. Dubčeka a úplnou pravdu o tom všem se asi bohužel nikdy nedozvíme.

  92. Mr.Pekr

    Mr.PekrPřed měsícem

    Reálně to Djatlovovi někdo věřil? :DD

  93. TheDuschki

    TheDuschkiPřed měsícem

    z mojho pohladu uplne zbytocne video, urcene zjavne iba zaujat nazvom a nasledne zpropagovat knihy, ktore na zaciatku ukaze autor videa. Obsah videa neprinasa ziadne prevratne zistenia. Vycitat serialu, ze dym z reaktora bol prilis cierny, resp. ze datlov po vybuchu nemohol pozerat na strechu reaktora, alebo ze v totalite banici urcite nemohli byt taki drzi na ministra, to mi pride uplne zbytocne.

  94. Andy Schafo

    Andy SchafoPřed 24 dny

    @badatele.net S tým panovníkom máte pravdu :-) aj keď vraj feudalizmus skončil. O japonskej elektrárni som našiel nejaký dokument posielam link :-) csgos.info/video/t7Bjn6JhlqOoxaM.html

  95. badatele.net

    badatele.netPřed 24 dny

    Tak, ta agentura, která mě vzala do Černobylu, dělá i Fukušimu. Ale přiznám se, ikdyž bych se tam rád podíval, není první na seznamu, jsou o něco bližší zajímavé lokace. Nicméně dovolím si upozornit, že daně se vždy platily panovníkovi, nikoliv panovnník kamkoliv jinam. Král či královna zkrátka daně neplatí, nedává to smysl. Možná to berete jako přežitek, ale je to fakt.

  96. Andy Schafo

    Andy SchafoPřed 24 dny

    @badatele.net Vaša práca je záslužná a zaslúži si uznanie, rovnako ale, ako tu bolo spomenuté, hlavný problém je Fukuschima, ktorú treba prekryť, ako prekryla jedna nemenovaná královská rodina z anglickej krajiny, kauzu svojich uložených nezdanených peňazí, svadbou vnuka tak bezvíznamnou, že až zaplatila natočenie filmu o nej. Je to zábavné sledovať, ako rozdieli v interprtácii udalostí tak závažnej nehode akou Černobil zaiste bol, zamestnávajú naše jednoduché hlavičky aby nás odviedli od súčasnosti. Teším sa na diel Badatele-Fukuschima. A aj keď nebude, aj tak ďakujem za to že ste. :-)

  97. TheDuschki

    TheDuschkiPřed měsícem

    @badatele.net ocenujem, ze reagujete aj na hejterov ako ja 😉 pustat si to uz nebudem, ako som spominal, vo videu rozoberate kozmeticke detaily filmu, ktore ma az tak nezaujimaju

  98. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    Pusťte si to ještě jednou. Je to pro diváky, kteří chtějí znát rozdíl a nečtou knihy. A moje knihy? Ano, když se budou prodávat, budu moct v této práci pokračovat.

  99. Oi'Suzy!

    Oi'Suzy!Před měsícem

    Že výbuch nebol silný ? veď vyhodilo do vzduchu 2000 tonový dekel :D

  100. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    Já netvrdím, že nebyl silný. Mohla ho ztlumit v tu vteřinu ještě existující střecha. Každopádně rybáře na kanálu vedle to nevyděsilo a na bloku 1 a 2 si ničeho nevšimli :/

  101. Dan Nešněra

    Dan NešněraPřed měsícem

    Tak jasně, je to show, takže to HBO nafouklo a spoustu věcí upravilo, ale tady to je zase naopak bagatelizováno. Každopádně si nemyslím, že by tvůrci byli takto mimo a už vůbec, že by pan Djatlov byl nějaký chudáček. Konstrukční chyby tam byly veliké a klíčové, ale to chování Djatlova je pro komunismus úplně typické, tudíž žádné překvapení. Spíš by mě překvapilo, kdyby upřednostňoval zdravý rozum před režimem. Ten komunistický inženýr byl natolik arogantní, že ze sebe ještě dělal oběť. Kdyby nebyl tak arogantní, tak by ze sebe nedělal oběť, přestože by jeho podíl byl byť třeba jen minimální. Taky je zajímavé, jakého věku se dožil. Určitě myslel na sebe, aby byl vystaven co nejmenší radiaci, jinak si nedokážu vysvětlit, že měl takové "štěstí".

  102. Josef Si

    Josef SiPřed měsícem

    1:42 Djatlov se myslím kouká na rozžhavený grafit ležící odhozený na zemi , podobný kolem kterého chodí hasiči.

  103. Jaja

    JajaPřed 8 dny

    Djatlov ozářen byl-bylo to v dokumentu Nultá hodina.Dostal 390 REM v minulosti instaloval reaktory do ponorek a při jedné havárii dostal 200 REM.Tyto dávky přežil.Smrtelná dávka záření je 1000 REM,to však může být individuální,např.v oficiálním seznamu obětí je i členka ostrahy elektrárny,která dostala 600 REM a 3 měsíce po havárii zemřela.

  104. Pavelcz

    PavelczPřed měsícem

    Ano máš pravdu on se koukal na trosky kde byli hasiči nekoukal na reaktor to bych byl ozaren ale on nebyl

  105. Michael Ransdorf

    Michael RansdorfPřed měsícem

    Tak tohle je mnohem lepší, než další videa podobného tématu, kde se vyskytují jen laciná srovnání jako vrtulník atd... :)

  106. booczech123456

    booczech123456Před měsícem

    Velice pěkné informativní video. Ty ozářené autobusy, to je dost síla. Další ukázka bezpáteřního jednání toho bolševickýho systému.

  107. Pavel Sanda

    Pavel SandaPřed měsícem

    @booczech123456 Ozářený autobus není problém, problém je kontaminovaný autobus. Jinak ozářené bývá často například koření, které běžně jíme.

  108. booczech123456

    booczech123456Před měsícem

    @GeneralofHellsing Covece úplně jsem si žádné přírodní katastrofy, v blízkosti Černobylské jaderky, nevšimnul. Ty ano?

  109. GeneralofHellsing

    GeneralofHellsingPřed měsícem

    a ked drbla fukusima a myslis si ze na teba vytaminy nepadali :D ci to bolo od demokracie tak to bola zdraviu prospesna radiacia :D :D :D

  110. RBMK- 1000 reactor

    RBMK- 1000 reactorPřed měsícem

    kk

  111. Mira Ceti

    Mira CetiPřed měsícem

    viete mi vysvetlit co za sprostosti to tu sirite? Bludy, bludy medzi tym par veci ok. Normalne som sa az vytocil.

  112. badatele.net

    badatele.netPřed měsícem

    To musíte být trochu konkrétnější a trochu méně vytočený :) Vše umím ozdrojovat.

  113. kopirant sro

    kopirant sroPřed měsícem

    Celý tento pitomý seriál je chyba! Se skutečností to má společného skoro nic kromě toho výbuchu a následkem působení radiace na lidské tělo.